3 jógapóz a lábak felfrissüléséért

Gyakorlatok a fáradt láb felfrissítésére

Lábai fáradtak, elnehezülnek, feszülnek vagy fájnak, amikor feláll az íróasztaltól, vagy abbahagyja az egész napos álló munkát? Ha szeretne egy jó ötletet arra, hogyan frissítse fel lábait, próbálja ki ezeket a jógapózokat!

Helyezkedjen zárt állásba, teljes talppal a földön. Belégzés közben emelje fel karjait és nyújtózkodjon felfelé. Majd enyhén behajlított térddel, kilégzés közben hajoljon előre, ujjaival érintse meg a talajt, vagy a lábának azt a részét, amit elér. Tekintetét közben végig lefelé irányítsa. Kilégzés közben finoman egyenesítse ki behajlított térdét, vigyázva, hogy ne feszítse túl. Egy újabb kilégzés közben nyújtsa a gerincét a föld felé egyenesen, a gerinc ágyéki szakaszából indítva a mozdulatot a fejtető irányába. A póz oldásakor kilégzés közben óvatosan jöjjön fel, kezét csúsztassa a lábán, lassan emelje a gerincét. Ez az egyszerűnek tűnő gyakorlat nem csak a lábaknak tesz jót, de erőteljes stresszoldó hatású is.

Üljön a földre és nyújtsa ki mindkét lábát előre, a gerince pedig legyen egyenes. Belégzés közben karjaival nyújtózkodj felfelé, miközben lábait végig aktívan tartja a talajon. Kilégzéskor lassan dőljön előre úgy, hogy felső testével minél jobban megközelítse lábait, miközben tenyerével igyekezzen megérinteni a talpa két oldalát úgy, hogy a két könyöke kifelé tart. (Ha nem éri el a talpát, addig nyújtózkodjon, amíg a combjában, háta alsó részében érzett feszülés kellemes és nem túl megerőltető). Maradjon ebben a pózban 4-5 légzésnyi ideig, ameddig jólesik. A póz oldásakor, ha hosszabb ideig kitartotta, akkor kilégzés közben domború háttal jöjjön fel. Ha csak maximum 20 másodpercig tartotta ki, akkor egyenes háttal emelkedjen fel megnyújtózva a karokkal, mint ahogy a belehelyezkedéskor tette.

Kiinduláskor feküdjön a hátára, miközben zárja karjait a törzse mellé, tenyérrel lefelé. Ezt követően  összezárt és kinyújtott lábait emelje fel a talajra merőleges helyzetig.

Eközben a talpak belső élei érjenek össze, és tolja őket fölfelé, míg a külső talpéleket húzza maga felé. A sarokkal és talppárnákkal nyújtózzon felfelé, a térdkalácsot húzza a medence felé. A keresztcsontot tartsa a talajon és a farokcsonttal, valamint a fejtetővel két irányba nyújtózzon. Az alhasat tartsa meg, a köldököt közelítse a gerinc felé, a szegycsontot emelje a fej irányába. A vállakat húzza el a fültől, a lapockákat le- és befelé húzza. A nyújtott karokat tartsa közvetlenül a törzs mellett, a tenyereket pedig tolja a talaj felé. A fejet tartsa középhelyzetben, húzza puhán a szegycsont felé az állat, közben nyújtsa a nyak hátsó részét.

A fenti relaxációs gyakorlatot végül fejezze be egy pihentető Cedralex lábmasszázzsal!

Nincs otthon Cedralex? Sebaj! Megvásárolható a gyógyszertárakban, webpatikákban. Az online gyógyszertárak listáját itt találja.

Scroll to Top